Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Göktaş, ocak ayı memur maaş katsayısında yapılan yeni düzenlemeyle birlikte, toplumun dezavantajlı kesimlerine yönelik uygulanan sosyal yardım programlarının aylık ödemelerinde artışa gidildiğini açıkladı. “Türkiye Yüzyılı” vizyonuyla hiç kimseyi geride bırakmama hedefiyle hareket ettiklerini aktaran Göktaş, sosyal hizmet ve yardımların erişilebilirliğini ve etkinliğini artırmak için çalıştıklarını vurguladı.
Ödemelerde yapılan artışla birlikte ağır silikozis hastalarının aylığı 11.840 liradan 14.042 liraya, yaşlı aylığı 5.390 liradan 6.393 liraya, yüzde 40-69 arası engelli oranına sahip vatandaşların aylığı 4.302 liradan 5.103 liraya, yüzde 70 ve üzeri engelli raporu bulunan vatandaşların aylıkları da 6.454 liradan 7.655 liraya yükseldi. Diğer yandan 18 yaş altı engelli yakını olan vatandaşlara ödenen engelli yakını aylığı 4.302 liradan 5.103 liraya çıktı.
Göktaş, kronik hastalık yardımının 11.702 liradan 13.878 liraya, vefat yardımının ise 3.727 liradan 4.421 liraya yükseldiğini açıkladı.
Evde Bakım Yardımı 13.878 liraya yükseldi. Evlerinde bakılan tam bağımlı vatandaşlar ve ailelerine yönelik 2006’da başlatılan aile odaklı bakım hizmet modellerinden biri olan “Evde Bakım Yardımı” ile aylık ortalama 517 bin engelli vatandaşın desteklendiğini aktaran Bakan Göktaş, “2026 yılı Ocak-Temmuz dönemi için Evde Bakım Yardımı 11.702 liradan 13.878 liraya yükseldi. 2025 yılında toplam 67,7 milyar lira Evde Bakım Yardımı’nda bulunduk.” dedi.
Çocukların, öncelikle aile yanında desteklenmesi ilkesi çerçevesinde, ihtiyaç sahibi ailelere çocukları için hizmeti sunulduğunu hatırlatan Göktaş, “SED hizmetinde çocuk başına yapılan ekonomik destek tutarı ise ortalama 8.198 liradan 9.723 liraya yükseldi.” dedi.
Ayrıca çocukların biyolojik ailelerinden ayrı kalmaları halinde devlet güvencesinde aile temelli bakım modelleri arasında yer alan koruyucu aile hizmetinin öncelikli olarak uygulandığını belirten Göktaş, “Koruyucu ailelere çocuk başına yapılan ödemelerin aylık ortalaması da 13.096 liradan 15.533 liraya çıkarıldı.” ifadelerini kullandı.
Bakan Göktaş, hizmet modellerini değişen ihtiyaçlara göre proaktif bir şekilde güncellediklerini belirterek, “Yapılan yeni düzenleme sonrasında şubat ayından itibaren sosyal yardım programlarının aylık ödemelerini artışlı bir şekilde hak sahiplerinin hesaplarına yatıracağız. Düşük gelirli birey ve ailelerimizi daha kapsamlı ve sürdürülebilir modellerle desteklemeye devam edeceğiz. Ödemelerin tüm vatandaşlarımıza hayırlı olmasını dilerim.” şeklinde konuştu.
Reklam & İşbirliği: [email protected]